Η κλήση σας προωθείται. Περάστε να πληρώσετε

Αστυνομικός της Δημοτικής Αστυνομίας ενώ κόβει κλήση σε σταθμευμένο όχημα

Τα πρόστιμα για παράνομη στάθμευση «νομιμοποιήθηκαν» και εισπράττονται κανονικά, σε βαθμό δε που ενίοτε να… λείπουν χρήματα από τους τραπεζικούς μας λογαριασμούς (Αν έχουμε…) | EUROKINISSI/ ΦΑΝΗ ΤΡΥΨΑΝΗ

Σε κυνηγάνε θεοί και δαίμονες: ο σπιτονοικοκύρης, ο διαχειριστής, οι λογαριασμοί, η τράπεζα, η Εφορία, το ασφαλιστικό σου ταμείο. Σε κυνηγάει και κάποιος που πιθανότατα δεν είχες καν φανταστεί – ακόμη χειρότερα, τον είχες αγνοήσει.

Αν άνοιξες τον τραπεζικό σου λογαριασμό και κάποια ευρώ ακόμη αγνοούνται χωρίς να μπορείς να καταλάβεις γιατί, είναι η Δημοτική Αστυνομία που σε γυρεύει.

Οι κλήσεις της Δημοτικής Αστυνομίας για παράνομη στάθμευση είναι κάτι σαν αστικός μύθος. Οι περισσότεροι επιλέγουν να τις αγνοούν, ενώ στα διάφορα φόρουμ του διαδικτύου οι οδηγοί ανταλλάσσουν… εμβριθείς συμβουλές όπως «πέταξέ την από το παράθυρο».

Ωστόσο, στη βροχή κατασχετηρίων που φτάνουν στις τράπεζες περιλαμβάνονται και χρέη από κλήσεις της Δημοτικής Αστυνομίας, καθώς οι δήμοι ελέγχονται για την είσπραξη των εσόδων τους τα τελευταία χρόνια από το Ελεγκτικό Συνέδριο και πρέπει να τα κυνηγήσουν μέχρις εσχάτων – των δικών μας εσχάτων.

Η Αθήνα υπέφερε από τη χρήση του αυτοκινήτου ήδη από τα μέσα του προηγούμενου αιώνα. Τον Φεβρουάριο του 1960 τα «Νέα» δημοσιεύουν ρεπορτάζ με τίτλο «Σκλάβοι των τροχών» και καταγράφουν προβλήματα που είχε αρχίσει να προκαλεί στην πρωτεύουσα η αύξηση των μηχανοκίνητων τροχοφόρων.

Τα στατιστικά στοιχεία της Τροχαίας έδειχναν ότι κυκλοφορούσαν 18.917 επιβατικά αυτοκίνητα, 27.093 ποδήλατα, 2.740 ταξί, 8.155 μοτοσικλέτες ιδιωτικής χρήσης.

Οσο η πόλη γιγαντωνόταν άναρχα λόγω της εσωτερικής μετανάστευσης και της βαθιάς υπόκλισης της πολιτείας στους μεγαλοεργολάβους, το κυκλοφοριακό πρόβλημα μεγάλωνε μαζί της.

Το 2014 η Ελληνική Στατιστική Αρχή κατέγραψε συνολικά 8.038.597 οχήματα, όταν 10 χρόνια πριν ο συνολικός στόλος ανερχόταν στα 6.258.379 οχήματα (+ σχεδόν 30%).

Σχεδόν 3.000.000 οχήματα κυκλοφορούν στην Αττική: 2.139.854 επιβατικά, 485.325 μοτοσικλέτες, 260.073 φορτηγά και 12.551 λεωφορεία.

Πολλά λεφτά…

Αστυνομικός της Δημοτικής Αστυνομίας ενώ κόβει κλήση σε σταθμευμένο όχημαEUROKINISSI

Αναρίθμητες μελέτες και έρευνες τεκμηριώνουν ότι η χρήση Ι.Χ. στο κέντρο των μεγάλων πόλεων πρέπει να αποφεύγεται.

Ολες υποδεικνύουν έναν συνδυασμό μέτρων που θα προάγει τη χρήση των μαζικών μέσων μεταφοράς και θα αποτρέπει τη χρήση του αυτοκινήτου: ανάπτυξη των μέσων σταθερής τροχιάς και των δημόσιων λεωφορείων, πύκνωση του δικτύου, δημιουργία κόμβων εναλλαγής των μέσων μεταφοράς, λεωφορειόδρομοι και ποδηλατόδρομοι, προτεραιότητα στα ΜΜΕ και, φυσικά, ζώνες ελεγχόμενης στάθμευσης – ενίοτε και διόδια για να μπει κάποιος εποχούμενος στο κέντρο της μητρόπολης.

Ωστόσο, η ελεγχόμενη στάθμευση, ειδικά στα χρόνια της κρίσης τα σακάτικα, απέκτησε εκτός από τον παιδαγωγικό της χαρακτήρα κι έναν αμιγώς εισπρακτικό. Οι δήμοι ψάχνουν εναγωνίως για έσοδα και τι πιο βέβαιο από τις κλήσεις;

Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο για τον Δήμο της Αθήνας το ποσόν των εσόδων από τις κάρτες στάθμευσης από τον Γενάρη μέχρι και τον Οκτώβρη φέτος ανέρχεται στα 2.274.000 ευρώ, ενώ τα έσοδα από τις κλήσεις για παράνομη στάθμευση μέχρι στιγμής προσεγγίζουν τα 10.000.000 ευρώ.

Το ποσόν από τις ανεξόφλητες κλήσεις τα τελευταία 20 χρόνια φτάνει περίπου τα 100.000.000 ευρώ.

Η ελεγχόμενη στάθμευση εφαρμόζεται πια από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Καλαμάτα κι από τη Ρόδο μέχρι την Πάτρα. Κι οι πολίτες το αντιμετωπίζουν με ανάμεικτα συναισθήματα, αφού όντως στις μεγάλες πόλεις τα τροχοφόρα αλωνίζουν σε διαβάσεις πεζών, σε πεζοδρόμια, σε θέσεις αναπήρων.

Ωστόσο, στη χώρα που μοιάζει μεγαλύτερο έγκλημα να μην πληρώνεις κλήσεις της Δημοτικής Αστυνομίας από το να βρίσκεσαι στις λίστες των φοροφυγάδων (αφού το έγκλημα της φοροδιαφυγής παραγράφεται στα 10 χρόνια, ενώ οι ανεξόφλητες κλήσεις παραγράφονται έπειτα από 20 χρόνια), δεν έχουν γίνει βασικά πράγματα.

Ας ξεκινήσουμε από το απλούστερο: μια καμπάνια ενημέρωσης των πολιτών από την ΚΕΔΕ για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους.

Τι ισχύει για τις κλήσεις της Δημοτικής Αστυνομίας στην Αθήνα

Θέσεις στάθμευσης στο δίκτυο του Μετρό

♦Ο Δήμος Αθηναίων παρέχει διευκολύνσεις τμηματικής καταβολής στους οφειλέτες του με δυνατότητα καταβολής σε 12-24 ισόποσες μηνιαίες δόσεις. Κατ’ εξαίρεση οι δόσεις μπορούν να φτάσουν και τις 24. Το ποσόν κάθε δόσης δεν μπορεί να είναι μικρότερο από 15 ευρώ.

♦Τα χρέη επιβαρύνονται με προσαύξηση εκπρόθεσμης ή τόκους και πρόστιμα ανάλογα με τη χρονική περίοδο και τον νόμο που ίσχυε τότε. Απευθυνθείτε στο ειδικό γραφείο του δήμου για να σας ενημερώσουν (Αγίου Κωνσταντίνου 14, τηλ.: 210 5210656-651, e-mail δ/νσης: dim.astynomia@cityofathens.gr, φαξ : 210 5210677).

Ο οφειλέτης μπορεί να υποβάλει σχετικό αίτημα και να απαλλαγεί από τις προσαυξήσεις με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, όταν:

α) δεν του έχει επιδοθεί ατομική ειδοποίηση

β) αντιμετωπίζει οικονομική αδυναμία από γεγονότα ανωτέρας βίας

γ) υπάρχει υπαιτιότητα της υπηρεσίας (λανθασμένη αναγραφή των στοιχείων του οχήματος στην κλήση, π.χ. χρώμα, μάρκα, αριθμός κυκλοφορίας οχήματος).

Στις περιπτώσεις α’ και γ’ απαιτείται και η γνώμη της ταμειακής υπηρεσίας του δήμου.

♦Ο δήμος διαβιβάζει στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών τις οφειλές, οι οποίες συνεπάγονται τη μη χορήγηση αποδεικτικού φορολογικής ενημερότητας.

Για τη χορήγηση αποδεικτικού φορολογικής ενημερότητας, λαμβάνονται υπόψη βεβαιωμένες βασικές ληξιπρόθεσμες οφειλές άνω των 293,47 (βασική οφειλή θεωρείται το πρόστιμο χωρίς τις προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής).

Κατά συνέπεια, η αποστολή της οφειλής στη ΔΟΥ δεν «παγώνει» την οφειλή.

♦Κάθε είδους κλήσεις προς τους δήμους διαγράφονται με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου όταν

α) οι οφειλέτες απεβίωσαν χωρίς να αφήσουν περιουσία ή οι κληρονόμοι τους αποποιήθηκαν την κληρονομιά

β) οι οφειλέτες δεν έχουν καθόλου περιουσία και η επιδίωξη της είσπραξης δεν έφερε κανένα αποτέλεσμα επί τρία χρόνια

γ) οι οφειλέτες δεν έχουν περιουσία, είναι αγνώστου διαμονής και δεν βρέθηκαν επί μία τριετία

δ) η εγγραφή στους οριστικούς βεβαιωτικούς καταλόγους έγινε κατά τρόπο προφανώς λανθασμένο ως προς τη φορολογητέα ύλη ή το πρόσωπο του φορολογουμένου ή όταν έγινε λανθασμένη πολλαπλή εγγραφή.

♦Οι αξιώσεις για την είσπραξη προστίμων ΚΟΚ παραγράφονται μετά την πάροδο 20 ετών από τη λήξη του οικονομικού έτους που βεβαιώθηκαν οριστικά.

Τι προτείνει ο Δήμος Αθηναίων στο υπουργείο Εσωτερικών

Ο Δήμος της Αθήνας – στο πλαίσιο της διαβούλευσης για το πολυνομοσχέδιο για τους ΟΤΑ – έχει υποβάλει πρόταση για ρύθμιση των οφειλών από κλήσεις της Δημοτικής Αστυνομίας, συνυπολογίζοντας και την οικονομική δυσχέρεια των πολιτών λόγω οικονομικής κρίσης.

Οπως εξήγησε στην «Εφ.Συν.» ο αντιδήμαρχος κ. Μπρούλιας, σύμφωνα με την πρόταση παρέχεται η δυνατότητα ρύθμισης και εξόφλησης οφειλών με απαλλαγή από τόκους και προσαυξήσεις, ενώ τα εναπομείναντα πρόστιμα μειώνονται κατά 50%. Η καταβολή επιμερίζεται σε 24 μηνιαίες δόσεις. Αν εξοφληθούν εφάπαξ, παρέχεται επιπλέον έκπτωση 10%.

Σύμφωνα με δηλώσεις του τέως υπουργού Εσωτερικών Π. Κουρουμπλή, το πολυνομοσχέδιο έχει κατατεθεί στην κεντρική νομοπαρασκευαστική επιτροπή κι αναμένεται να προωθηθεί στο Γενικό Λογιστήριο του κράτους.

Ωστόσο, αυτοδιοικητικοί κύκλοι υποστηρίζουν ότι το νομοσχέδιο δεν έχει πάρει ακόμα την έγκριση των δανειστών. Επομένως, είναι άγνωστος ο χρόνος που θα κατατεθεί προς ψηφοφορία.